Wij gebruiken cookies op onze website. Cookies helpen om jouw ervaring te verbeteren, de website relevanter te maken. Je leest er alles over in ons privacybeleid. Wil je cookies accepteren? Je kunt je instellingen altijd aanpassen.
Ik ben een
zorginstelling
uNLock is er eerst voor de zorg. Daar waar het vertrouwen en veilige omgeving het hardst nodig is. De IC-opnames beginnen gelukkig te dalen én er is steeds meer testcapaciteit. Het OMT adviseert om kleinschalig te experimenteren hoe we de toegang tot zorglocaties veilig kunnen controleren en versoepelen. En dat is precies wat we met uNLock willen bereiken. Doe je mee met de pilot?
Hoe werkt de pilot?
We kiezen heel bewust voor een aanpak in fases. Voorzichtig uittesten wat goed werkt en wat niet. Zo kunnen onze experts verbeteren waar dat nodig is op het gebied van zorg, technologie, beleid, ethiek en privacy.
Fase 1: Een kleinschalige pre-pilot
- Kleinschalig bij 2 partners
- Testen van concept en proces
- In een gecontroleerde omgeving
- 1 partij neemt alle rollen op zich
- Nog geen digitale verwerking van persoonsgegevens
- Toetsen op juridische en etische aspecten
- Met learnings het concept aanpassen
Fase 2: Eerste pilot met app
- Testen van de app bij 2 partners
- Feedback van werking, look & feel en gebruiksgemak
- 30 à 50 gebruikers per pilot
Fase 3: Tweede pilot met app
- Testen bij meer partijen
- Opschalen naar 5.000 gebruikers
Planning
Ons doel is om de pilotfase eind juni af te ronden. Wij houden je op deze website en onze andere kanalen op de hoogte van de ontwikkelingen en planning. Volg uNLock op Linkedin.
Voordelen voor zorglocatie
Stap voor stap én veilig de maatschappij weer open. Dat kan met de uNLock app! Voor een veilige werkplek in jouw zorginstelling. Deze oplossing maakt een gecontroleerd toegangsbeleid mogelijk. Met als doel:
- Collega’s en medewerkers veiligheid garanderen
- Medewerkers, patiënten en familie geruststelling bieden
- Business as usual door snelle en makkelijke checks
- Ondersteuning en bewijsvoering op het RIVM-beleid en toelatingseisen van je zorglocatie
Zo willen we iedereen zoveel mogelijk ontlasten in een tijd van veel regels en bijkomende onzekerheden. Zelfs bij complex beleid zorgen wij voor een makkelijk proces voor jou en je medewerkers.
Werking app
Zorgprofessionals kunnen met de app makkelijk de testresultaten van COVID-19 opvragen en delen bij de ingang als digitaal bewijs. Ze hebben altijd controle over welke eigen gegevens ze delen. Testlabs kunnen realtime de digitaal gevalideerde testresultaten sturen naar geteste personen en foutieve tests weer intrekken.
RIVM-richtlijnen
uNLock volgt de RIVM-richtlijnen. Zorginstellingen zijn zelf verantwoordelijk voor het opstellen van een eigen beleid.
Momenteel zijn er nog geen protocollen voor:
- Personeelsleden zonder klachten testen
- Medewerkers zonder klachten al dan niet toegang verlenen met een corona-test
- Mantelzorgers of familieleden toelaten. Nu is dat niet toegestaan bij met corona -besmette patiënten of bewoners.
Hoe informeer ik mijn werknemers?
Doe je mee aan de pilots? Dan ontvang je hiervoor een op maat gemaakte planning. Ook geven we richtlijnen voor de communicatie en instructies voor zorgprofessionals.
Ben jij een van de zorginstelling die deelneemt en mis je hier iets in? Geef dan je feedback via:unlock@dutchblockchaincoalition.org
uNLock voor jouw organisatie?
Op dit moment zijn we met een aantal zorginstellingen nog in de pilot fase . Zo testen we onze app en optimaliseren we vanuit de opgedane kennis en feedback. Wil je uNLnlock inzetten voor jouw zorginstelling na onze pilots? Meld je dan hier aan:
AanmeldenTestlabs gezocht
We zijn ook op zoek naar testlabs die deel willen uitmaken van ons netwerk. Meld je aan via:unlock@dutchblockchaincoalition.org
Geen zorginstelling?
Heb je wel interesse in uNLock voor jouw organisatie, maar ben je geen zorglocatie? Neem dan contact op via:unlock@dutchblockchaincoalition.org